Juldagen!

Japps då var det dagen efter julafton... måste säga att det var supermysigt och fint igår, måste tacka alla som förgyllde vår sons första jul, men det är även så skönt att det är över - all denna stress, mat och allt vad det innebär med att fira jul med två familjer samt ha en liten kille på tio mån! Men vi har haft det helt underbart, så kul och se vår son äta julmat och få sjukt många julklappar!

Nej jag tänkte berätta vad som har hänt dem senaste dagarna och vi börjar med.....

Måndag 22/12

kvällen när Patrik kommit hem från jobb så var det dags för mig att färga mitt hår, jag skulle gå från blondin till brunett, men tyvärr slutade detta inte riktigt som jag ville så därför kommer jag EJ att visa någon bild på resultatet som jag tidigare lovat! Tänkte jag först skulle se om jag kunde fixa det på något sätt, alla som sett det har sagt dem tyckte det blev fint, men enligt mig själv blev färgen MYCKET mörkare än tänkt (skulle bli mellanbrun, men blev mörkbrun/svart), samt att det tog inte på alla ställen! Nej nog om detta nu! Efter jag vart klar fixade vi en supergod kasslergratäng... säger bara MUMS!

Tisdag 23/12

Patrik skulle jobba till kl.16, men kl.11,30 fick jag ett mess där han skrev att han kom hem nu... å ni kan ju tänka hur glad jag blev! Sen kom min mamma vid 13 för vi skulle laga all julmaten till julafton. Vi kokte och grilljerade skinkan, kokte gröten, stekte revbenen, kokte äggen m.m. men mitt i allt fick Patrik för sig att han ville köra in till helsingborg för att köpa nytt tangentbord samt mus till datan, så planerna ändrades.... Patrik, Liam och jag tog på oss och körde först till Väla för att inhandla en sista julklapp, därefter blev det till ÖB och sen Willys. Väl hemma i Höganäs igen körde vi inom systemet och inhandlade lite gott och dricka. Hemma igen hade mamma fixat det sista på maten, så vid 20 snåret körde hon hem igen!

Julafton 24/12

Liam kände nog på sig att det var en stor dag då han öppnade sina ögon redan vid 7 på morgonen (vilket vi inte är vana vid då han brukar alltid vakna vid 9), men men det var inte mycket och göra åt saken mer än att gå upp och väl uppe satte vi igång med och städa lite! Kl. 12 kom mamma och vi började fixa med all julmaten... när kl. närmade sig 13 kom min syster och hennes pojkvän. Vi åt massa gott och sen delade vi ut en MASSA julklappar, Liam var helt lyrisk :) KL sprang fort och kl17,20 körde min syster och Pavel vidare för dem skulle besöka hans familj och massa andra med. Därefter klädde vi på oss för att åka vidare till Patrik familj och släkt. Vi skulle vara där 18 men när vi kom 17,55 var alla redan där. Liam blev lite rädd för allt folk, men efter en stund gick det hur bra som helst. Patrik mormor och morfar hade inte träffat Liam på 6 veckor då dem varit på Cypern (gottegrisar, dem ska åka igen den 4/1-09 och vara borta till slutet av april), även här åt och drack vi en massa gott och Liam fick ännu mera julklappar- vi får snart köpa större hus :) Vid 20,40 var Liam helt slut så vi åkte hemmåt då! Tack alla för en underbar första jul med vår son och tack för alla fina saker han och vi fått! Tänkte ni skulle få se lite av vad Liam fick i julklapp av alla!

  En gåbil med Nelle Puh      En mask som kör frammåt

  En bok meed Bamse    En bondgård med läten o lösa djur

  Ett tåg som kör o spelar musik    En kula med vatten o sköldpadda i

  Ett puzzel med Nalle Puh    Klossar

  En hund som skäller o går    Nya fina kläder

  Pyjamas med Bamse o strumpor    En mjuk o mysig filt

  Trehjuling     En plastboll med Nalle Puh

Han fick även ett presentkort från barngarderoben med 250kr, en gåvagn men tyvärr har han redan en så det kommer någott annat till honom sen samt 500kr på sitt sparkonto :)

TUSEN TACK ALLA!

Kommer fler bilder från julafton imorgon! PUSS & KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0