Återblick!

Så nu ska jag försöka berätta vad som hänt dem sista dagarna!

I fredags åkte vi som sagt till Röstångamarknad, där vi skulle möta upp min mamma. På vägen dit kom vi in i värsta regnovädret så på en 90 väg kunde vi typ bara köra i 30, men vi kom fram och tanken var att vi skulle käka mat på någon mysig restaurang, men den mamma tänkte på hade tydligen lagt ner, så vi bestämmde oss för att åka direkt till marknaden istället och ta något där som "langos" eller något liknande, men precis när vi kommer utanför bilarna, så kommer rengovädret in, och himlen öppnade sig, med regn, oska och blixtar, så vi satte oss i bilen igen och bestämde oss för att åka till en närliggande kommun och käka. Blev entrécote för mig... mums :) Efter vi hade ätit körde vi tillbaks till marknaden med förhoppning om att regnet skulle hunnit torka bort lite, men det var som vi trodde kladdigt värre och gå där, men vi fick köpt lite saker iallafall, mest till Liam :) Vi var hemma igen strax innan 21 och då var Liam helt slut och vi med, men vi skulle ju packa eftersom vi skulle upp kl. 04,45 dagen efter!

Mormor köpte till Liam :

 En vindsnurra :)
 Napphållare, pipmugg, talltik med sugpropp + sked allt från "Lundmyr of Sweden"
Tusen tack för alla dem fina sakerna :)


                                 Mamma och Liam på restaurangen <3

Liam fick av oss:

 "mini" boxningssäck med handskar :)
 "mini" hockeyset :)

Lördag morgon ringde kl. 04,45 och då var det bara till att slå upp dem blå och gå upp ur sängen, packa det sista och sen in med allt i bilen, väcka Liam och ge honom hans gröt. Vid 05,40 satt vi i bilen och körde för att hämta ut pengar samt tanka bilen full, sen bar det av mot skara :) Tanken var att vi skulle stanna på vägen och äta, men eftersom kl. inte var så mycket fanns knappt några ställen som var öppna, så vi stannade till på en mack och köpte lite kakor samt hotdog. Vi var framme vid hotellet ca 9,30, fick våra biljetter sen åkte vi vidare till skara sommarland, väl där var det superkö, men när dem öppnade vid 10 så gick det snabbt att komma in tog bara några min. Väl inne gick vi runt och kollade vad som fanns därefter hoppade P och Liam i och badade. Någon timme senare var man dödshungrig så fick bli korv med pommes till Liam och p och jag tog hamburgare, men det säger jag bara att dä kommer jag aldrig äta igen, bättre att gå utanför och käka, mycket godare och billigare. Under dagen blev det massa badande och busande, spelade lite och Liam fick även åka sin första karusell :) Vi kollade även på en "vattenshow"", dock tyckte jag den var lite för våldsam för Liam... blöta blev vi med :) Vi var tillbaks på hotellet vid 18,30-tiden, då var vi alla helt slut, men Liam ville verkligen inte sova, fast han inte sovit på hela dagen sen kl. 05,00, så vi försökte få honom att sova i flera timmar, inte förrens kl. 21,30 somnade han och vi kort därefter.

 Liam i bilen tidigt på morgonen på vägen upp, blev massa bus :)

 Sov ca 10 min i bilen på väg upp!

                 Pappa och Liam på skara sommarland <3
 
 
 

           En trött och lite frusen Liam efter massa bus och bad!
 Patrik åker "Fritt Fall"

              Liam med en "liten" del av vattenlandet bakom sig!
 

                                                      SÖTNOSEN SJÄLV :)
  Liam åker karusell med mamma
  Hoppas med pappa

Andra dagen var vi där i ca 3 timmar, sen åkte vi hemmåt vid 13,30 tiden, jag hann inte mer än sätta in Liam i bilen innan han slocknade!


              En trött kämpe efter en helgs upptåg :)

Igår gjorde vi inte mycket, Liam vaknade inte förrens kl. var 10,15, var uppe i ca 1 timme och 40 min sen ville han sova igen, men kanske inte så konstigt då han hade 40 graders feber hela dagen. När han hade sovit i 3,5 timme blev jag orolig så gick upp och väckte honom!

Imorgon kommer mormor och moster hit, ska bli så skoj :)

Hoppas ni orkar läsa hela inlägget då det blev ganska långt!

Kram kram!



Kommentarer
Postat av: Anna

Roligt att läsa om er lilla minisemester! Jag har åsså varit på Skara Sommarland men då tyte jag inte att det var nått speciellt.. men jag var typ 18 så det var kanske inte så konstigt! Men badlandet såg betydligt fräschare ut nu!

2009-07-28 @ 22:36:44
URL: http://familjenengstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0