Idag är det....

precis en vecka kvar tills vi ska skola in Liam på dagis!

Jag vet att uppdateringen här i bloggen inte varit den bästa ett par dagar nu, men har haft världens bästa helg, och varkens velat eller haft tid eller orkat sitta här! Tänkte bertätta lite vad som hänt dem sista dagarna :)

Vi börjar med torsdag eftermiddag! Patrik kom hem vid 15,50 så vi kunde gå ner till folkparken och träffa Tina, Gittan och Kekke. Blev en massa bus där, åkte rutchkana, gungade, lekte i sandlådan, cuklade på cyklarna och gick en massa :) Vi hade det underbart där nere. Liam hade ju inte träffat Kekke och Gittan på nästan 4 månader heller! Efter parken åkte vi och handlade på CG, väl hemma åt vi lite sen var det dags att lägga Liam och vi gick ut och fixade på staketet!



Kekke & Liam leker :)

  

 

I fredags på förmiddagen kom gudmor Kerstin förbi och busade lite :) På eftermiddagen var det meningen vi skulle gå på sista babysimmet, men fick veta att läraren var sjuk, men vi åkte dit ändå och simmade med Liam (nästan hela basängen för oss själva, men precis innan vi skulle åka trillade Liam och slog upp sin överläpp och det blödde och läppen svullnade och blev större och större, så på badet var han inte alls sig själv! Kekke och Gittan kom dit ocj kollade, men det är möjligt det blir en gång till! Väl hemma sov Liam lite middag och vi gick ut och fortsatte på staketet! När Liam vaknade blev det lite bus i vår trädgård och på kvällen gick vi ut och fortsatte på staketet!

I lördags var det dags för vårmarknaden här i Höganäs och vi blev klara och gick ner där vid 9 tiden, eftersom på eftermiddagen går det inte att komma fram med barnvagnen. Blev lite munkar och godis, även ett Alfons Åberg set till Liam.



Efter marknaden gick vi till systemet och handlade lite gott att dricka, fortsatte hem mot farmor och "farfar", och hemma hos dom fanns även Kekke och Gittan, som vanligt blev det massa bus och lite fika där :)

   
 Liam sparkar boll :)

När kl. närmade sig 12 begav vi oss hemmåt igen, inom ICA och handla lite gott till grillningen. Väl hemma var Liam helt slut så han sov middag bra länge, och vi gick ut och fortsatte på staketet! På eftermiddagen cyklade vi ut en sväng och hamnade hemma hos farmor igen! På kvällen blev det grillning och sen fick vi fortsätta med staketet, nu känns det som vi snart är klara :)

Igår söndag åkte vi en sväng till Siba och Skopunkten, tyvärr hittade jag inga skor, men Patrik fick en ny rakmaskin! Innan vi åkte hann jag även med att färga håret, jag vill ha tillbaks min blonda färg, tyvärr tog det inte så bra som jag ville pga att jag hade så mörkt nu, men ljusare blev det och jag tänker färga det en gång till om ett tag, så jag blev ganska nöjd ändå :) Hemma igen sov Liam middag och vi gick ännu en gång ut och fixade staketet, nu ät det bara en del kvar och den hoppas vi att vi ska hinna med idag eller kasnke imorgon, för idag ska jag till tandläkaren och Patrik ska åka och handla mer virke! Även denna kvällen cyklade vi ut en sväng på kvällen och även nu hamnade vi hemma hos farmor och även nu var Kekke och Gittan där :)

 Liam äter kex :)  

Igår fick även Christina och Jesper (Gudmor Kerstin och Tommys son) en lite flicka :) Super grattis! Får även passa på att gratulera Kerstin och Tommy som nu är farmor och farfar :)


Lånad bilden från webbisar!

Jag måste även berätta att nu är baby Thor hemma i sverige igen, han och hans mamma kom hem i lördags :)

Nej nu ska jag fixa till mig lite för snart ska jag till tandläkaren!

Ha en underbar dag i solen, kommer vi att ha!

Kommentarer
Postat av: Emy

hej, nu flyttar vi snart.på fredag..kom gärna förbi nån dag..e ute efter lunch...kram emy

2009-04-27 @ 18:33:58
Postat av: Anna

Vilken härlig helg ni haft! Så ni var åsså på Skopunkten.. Massa roliga skor! Anledningen till att mina bilder inte går att klicka upp är att det är hög upplösning på dom å jag pallar inte att förminska dom :)

2009-04-27 @ 20:38:47
URL: http://familjenengstrom.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag saknar er! Kan ni inte komma ner till mig nästa lördag?! Så längesen jag fick träffa Liam! Kramar

2009-05-01 @ 00:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0