Liam är sjuk :(

I lördags på eftermiddagen åkte vi och lånade Tina & Börjes släp, därefter körde vi in mot hbg Patrik släpte av Liam och mig på Väla medans han körde vidare till ByggMax för att hämta plankorna vi behövde! Liam och jag gick och kollade lite kläder och skor, men där var så sjukt mycket folk så vi köpte inget utan gick och köpte oss en glass och gick ut och satte oss i det sjukt fina vädret och åt den, sen väntade och väntade vi på Patrik. Till slut kom han och vi kunde åka hemmåt, Liam var inte alls sig själv skrek och grät ( han var superförkyld och hostade )! Väl hemma lastade vi av plankorna, gav Liam mat sen körde vi hem till Tina och Börje igen för att lämna släpet och väl där var gudmor Kerstin och henns man Tommy på besök :) Därefter körde vi inom CG för lite sallad och smått och gott till grillningen på kvällen :) Patrik gav Liam sin kvällsgröt och jag gick iväg och solade en sväng, så skönt. Väl hemma igen hade Patrik börjat klippa gräset så jag gick in och fixade sallad och sånt och Patrik satte på grillen och när jag hade skurit upp halva salladeshuvudet hör jag hur Liam storgråter uppe i sin säng så jag springer upp och tar honom. Stackaren bara gråter och gråter och det är vi ju verkligen inte vana vid så han får vara uppe ett tag och leka, satt även med oss när vi åt, sen gick vi upp och la honom vid 20,30 igen och han sov hela natten, men kl. 6 på söndagsmorgonen när Patrik ska ta upp honom från hans säng för att ge honom sin flaska så har han bajsat ner hela sig själv och alla kläderna så blir bara till att ta in honom på toa av med alla kläderna och in i duschen, klä honom, ge honom flaskan och sen försöka sova igen, men gick inte länge förrens han grät igen, Patrik tar honom och då har samma sak hänt igen, så av med kläderna och tvätta honom och på med nya kläder. Patrik stannade uppe med honom medans jag sov vidare i ca 1 timme till, sen kom dem upp och väckte mig eftersom Patrik skulle ha jouren! Så höll vi på den hela söndagen bajs och massa gnäll och gråt. Kvällen var ingen höjdare den heller då han bara grät och grät. Så hela söndagen vara Liam och jag bara inne medans Patrik var där ute och höll på med staketet och han har kommit en bit :)

 I bilen på väg till hbg   Liam i sin nya mössa :)


                                                                  Mammas goding ♥

I morse vaknade Liam vid 5,30 och då hade han bajsat ner sig igen så blev till att byta kläderna och tvätta honom, fick lite mat och sen i sängen igen, Patrik åkte till jobbet och jag somnade, sov i kanske 30 min max sen hör jag hur Liam gråter igen, springer in och tar upp honom, och gissa vad...... jo han har bajsat på sig igen, bajset är bara som vatten så det rinner rakt igenom honom bara, tvätta och på med nya kläder, ner i sängen och phu han sov ända till 8,30 :) Men idag har jag inte haft det kul, bajsblöja på bajsblöja på ett par timmar blev det nog en 6-7 st, men nu sover han :) Gudmor Kerstin ringde innan och sa att vi skulle gå ner till Axel Larssons skor ( tror det stavas så ) och välja ut ett par till Liam så betalade hon dem, så jäkla snällt.... Tusen tack! Så när Liam vaknar ska vi gå till apoteket sen ska vi träffa Patrik vid sko butiken när han slutar :) Var tänk att vi skulle åkt till väla idag men eftersom Liam är som han är så hoppar vi det, men vi behöver lämna in vår "nya" vagn igen eftersom den är sönder IGEN! Blir så jävla trött på den vagnen och ångrar så vi köpte den, jävla dinketoy vagn som  Patrik säger! När vi sen kommer hem ska jag gå och sola och sen ska Patrik ut och fortsätta med staketet. Är inte Liam bättre imorgon kommer vi nog få gå till läkaren med honom :(

Nej nu hoppas jag snart att Liam vaknar så vi kan ge oss iväg!

Ha en toppen dag... Kram!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ojdå.. stackars liten! Elias hade åsså en sån bajsrunda! Lätt 10-15 "lösbajs" blöjor om dagen.. vi ringde sjukvårdupplysningen å dom gissade att det var ett virus i magen.. Vi gav honom vätskeersättning (Resorb) å det räckte.. huvudsaken är att dom får vatten i sig så klarar dom sig! Ersättningen innehåller salter som dom behöver! Elias var nog dålig från tors - måndag/tisdag men sen va det bra igen!

Tråkigt att vagnen gått sönder.. ni måste fått ett riktigt måndagsexemplar! Vår e toppen!

2009-04-20 @ 17:56:08
URL: http://familjenengstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0