I morgon...

börjar allvaret, eller rättare sagt på tisdag, eftersom Liam inte ska med till dagis imorgon utan Patrik och jag ska dit själva och prata lite :)

Ojoj vilken underbar vecka jag/vi haft, vädret har varit toppen så man har kunnat vara ute sjukt mycket! Tänkte ta en liten tillbaka blick på veckan som gått :)

 I måndags var Liam och jag bara hemma och busade på förmiddagen, vid 15 kom Patrik hem då jag skulle till tandläkaren. Medans jag var där körde Liam och Patrik hem till farmor och lånade deras släp och körde till Ivan Pålson för att köpa fler plankor till vårt staket, men dem hade inte det, så när jag kom cyklandes hem från tandläkaren var dem klara att hoppa in i bilen så vi fick åka till hbg och köpa istället! Väl hemma igen fick Liam sin gröt och sen var det dags för honom att sova och vi gick ut för att fortsätta på staketet.


På tisdagen kom farmor förbi och busade med Liam hon hade även köpt lite nya kläder till honom :) Tusen tack! Annars kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde mer än att på kvällen blev vi äntligen klara med staketet :) Jippi!!!

 Shortsen han fick av farmor även en tröja som kommer bild på!

 Innan, ruttet och ogräs :(

 Ett av varje :)

 Efter fast med ogräs!

                                                


 Klart utan ogräs :)


Onsdagen blev vi klara tidigt och gick ut redan innan kl. var 10, ringde till Patrik och frågade om han ville säga hej till oss när han ändå körde till träningen, men han körde tydligen en annan väg än vi gick :( Men 5 min efteråt så ringde han och sa att han hoppade träningen, så vi gick och hämtade Isa och gick ner med henne till fotbollsplanen vid Sjöcrona, där träffade vi även på gudmor Kerstin så hon busade lite med Liam. När vi hade lämnat av Isa hemma igen gick vi ner till "korvaludan" och köpte korv med mos, och där träffade vi även på farmor. Efter vi hade ätit var Patrik tvungen att köra tillbaks till jobb igen och Liam och jag gick inom apoteket och köpte solkräm och nappar till honom! Väl hemma igen var Liam helt slut så han sov middag och jag gick ut och la mig i en solstol och solade lite :) Vid 14,30 efter lite middag gick vi ut igen, kunde ju inte sitta inne när det var så sjukt fint väder, så det blev en lång runda till ner till stranden och hamnen, gick förbi farmor men hon var inte hemma så vi gick till en lekplats precis bredvid och gungade lite, vid 15,55 gick vi till Patriks jobb och 16,05 hämtade han upp oss där, körde till CG och handlade lite, sen var det hem och ge Liam lite gröt sen fick han lägga sig. Jag började med salladen och potatisen medans Patrik fixade grillen samt lukade lite där ute, men mitt i allt skrek Patrik på mig att jag skulle komma ut, väl ute ser jag jag Tina och Börje och dem har med sig en sandlåda till Liam :) Tina har under en längre tid snackat om att hon ville köpa en sandlåda till Liam, och på tisdagen pratade hon och jag om att eftersom Börje är snickare kan han ju snickra ihop en mycket billigare än det är att köpa en och den blev mycket finare också! Tusen tack Börje och Tina för den fina lådan :) När dem hade åkte så blev det mat och lite gott att dricka!



   Kul o gunga :)  Liams kräm o nappar!

På trosdagen gick vi även ut vid 10 tiden och bara mös i den fina solen, både onsdagen och torsdagen var det sjukt varmt. Vid 12 gick vi hemåt och då kom även Patrik hem, så Liam och Patrik gick och la sig ett par timmar, medans jag gick ut och solade i trädgården :) När killarna sen vaknade tog vi cyklarna och cyklade hem till farmor och "farfar", där blev det en massa bus och han började även gå mycket mer själv :) Blev även lite fika! Vi var även på en lekplats bredvid och busade! Tiden sprang iväg och vid 16,30 cyklade vi hem för att ge Liam lite mat och lägga honom i en timme för att sen åka ner till "Jouren" och äta med Tina och Börje, därefter körde vi ut till lerberget och kollade på bålet som ALLA andra :) Blev även en mjukglass på "Bertas", träffade även en massa vänner där :) Därefter körde vi hem till oss och drack lite kaffe och dem körde hem vid 22,15-22,30 tiden och då blev det sängen och tv tittande!

     

I fredags åkte jag till Väla när dem öppnade vid 10, blev en massa shoppande till oss alla tre :) Liam fick 5 par shorts, jag fick en tröja, ett par leggings och ett par byxor och Patrik fick ett linne :) Medans jag var där städade Patrik här hemma sen cyklade han och Liam hem till farmor ett tag! På kvällen blev det massa bus i trädgården!

  

 



I går lördag åkte Patrik till tippen vid 8 tiden och slängde vårt gamla staket och våra buskar, han skulle även ta med sig sand hem till Liams sandlåda men då visar det sig att dem slutat sälja det där, så tyvärr blev det ingen sand. Vid 10 tiden när Patrik var hemma igen gick vi ut i trädgården och busa medans Patrik tvättade bilen. Vid 12 var det dags för Liam att sova middag och jag gick ut och solade medans Patrik fixade och donade i trädgården. När Liam vaknade körde vi till CG och handlade. Till middag blev det parisare :) MUMS! Efter maten gick vi ut och busade med Liam i trädgården och då helt plötsligt gick han själv hur länge som helst och hur långt som helst, han bara gick och gick och han tycker det är så sjukt kul :) Vid 18 tiden kom Tina och Börje så dem fick se hur duktig han var, Börje skulle hjälpa oss med vårt dörrlås (gick inte att låsa innefrån,endast utifrån). Vi fikade och busade lite med Liam!

 Inte lätt o ta bild när dem går!  

Idag lekte vi bara inne på förmiddagen. När Liam sov middag satt jag och solade medans Patrik brände plattorna på ogräs. På eftermiddagen åkte vi hem till Kerstin och Tommy, blev en massa bus och fika. Liam visade även för dem hur bra han går nu :) Kerstin hade även köpt en sopborste till Liam så han kan hjälpa Patrik i trädgården :) Vid 16 tiden körde vi och på vägen hem körde vi inom ICA och handlade lite. Ikväll har Liam badat och vi har även hunnit grilla innan regnet kom!

   Liam sitter på en liten stol :)



Tänkte även passa på att gratta lilla Nellie som kom till världen i v 26, endast 1162gr och 38 cm lång, så klart säger jag stort grattis till hennes mamma och pappa med! Vet ni har en tuff och oviss framtid, men jag vet att hon kommer klara det :) Tänker på er! PUSS

Nej nu ska vi upp i sängen och mysa :)

OBS! Kommer bilder på alla kläder imorgon :)


Kommentarer
Postat av: Madelene :)

Men gumman han är en prins eran gosse :)

Ojdå, ska han redan börja på dagis ??

vad ska du göra då under tiden ? Börja jobba igen ?

2009-05-03 @ 21:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0